Telefonische intake arbeidsongeschiktheid Generali
dinsdag, 11 mei 2010Als u zich arbeidsongeschikt meldt bij Generali dan nemen zij (op werkdagen) binnen 24 uur contact met u op. Het eerste contact met de verzekerde is een telefonische intake. De verzekerde heeft dan rechtstreeks contact met één van de behandelaars. De behandelaar legt uit wat de verzekerde van Generali kan verwachten en wat Generali voor hem kan betekenen. Uit reacties van verzekerden merkt Generali dat de telefonische intake erg gewaardeerd wordt.
Het vervolgtraject
Generali start het medische traject met het opvragen van een medische machtiging. Eén van de arbeidsdeskundigen neemt daarna contact op met de verzekerde om de situatie in kaart te brengen. Hij onderzoekt welke belemmeringen de verzekerde heeft in zijn werk. En hij inventariseert hoe het bedrijf er voor staat nu er (tijdelijk) geen of slechts beperkt gewerkt wordt.
De uitkering (voorschot)
De arbeidsdeskundige stelt op basis van zijn bevindingen het voorlopige arbeidsongeschiktheidspercentage vast. Op basis hiervan stelt Generali de voorlopige uitkering vast. De behandelaar verzorgt een voorlopige uitkering.
Bezoek van de arbeidsdeskundige
Afhankelijk van de oorzaak van de arbeidsongeschiktheid krijgt de verzekerde bezoek van de arbeidsdeskundige. Bij een beenbreuk bijvoorbeeld brengt de arbeidsdeskundige geen bezoek aan de verzekerde, maar bij psychische klachten wel. De arbeidsdeskundige kan de verzekerde bezoeken voordat de eigenrisicotermijn is verstreken. Ook als die termijn maar 30 dagen is. Het feit dat de arbeidsdeskundige al snel contact opneemt met de verzekerde en vaak ook op bezoek gaat wordt vaak erg gewaardeerd.
De definitieve uitkering
Nadat Generali de medische gegevens heeft ontvangen en beoordeeld, stelt Generali het definitieve arbeidsongeschiktheidspercentage vast. Hiervoor bezoekt de arbeidsdeskundige de verzekerde opnieuw. Generali zet de voorlopige uitkering dan om in een definitieve uitkering.
Bekijk Generali Opbouw AOV en Opbouw AOV Extra