Onderhoud Generali AOV
vrijdag, 29 juni 2012Generali heeft haar relaties met een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) kort geleden geïnformeerd over het belang van een goed onderhoud van zijn AOV.
Generali heeft dit gedaan om te voorkomen dat klanten mogelijk wordt teleurgesteld bij een arbeidsongeschiktheidsmelding. Bijvoorbeeld als het inkomen van uw relatie hoger of lager is dan verzekerd of als zijn werkzaamheden zijn veranderd. De informatie aan klanten met een Generali AOV bestaat uit twee onderdelen.
Polisonderhoud 1: checklist
Generali heeft haar klanten een checklist gestuurd. Daarop staan onder andere vragen over wijzigingen in het inkomen of de werkzaamheden.
Polisonderhoud 2: productinformatie
Binnenkort ontvangen klanten van Generali ook nog informatie over hun Generali AOV. De verzekeraar vindt het belangrijk dat klanten weten waar ze aan toe zijn op het moment dat zij arbeidsongeschikt zijn.
Bij het samenstellen van de productinformatie heeft Generali aansluiting gezocht bij de Adfiz classificatie van AOV’s.
Deze classificatie maakt duidelijk of er bijvoorbeeld sprake is van een schade- of een sommenverzekering. Of van beroepsarbeidsongeschiktheid of passende arbeid.