Reaal AOV tele-acceptatie

dinsdag, 9 maart 2010

REAAL beoordeelt naar aanleiding van uw aanvraagformulier en uw gezondheidsverklaring of u in aanmerking komt voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering (dit noemen wij het acceptatieproces). Normaal gesproken maakt een keuring onderdeel uit van dit proces. Bij tele-acceptatie vraagt een team van deskundigen door op de antwoorden die u heeft gegeven op het aanvraagformulier en de gezondheidsverklaring. Dit gebeurt in een telefonisch vraaggesprek.

Wat zijn de voordelen van tele-acceptatie?

Doordat wij gebruikmaken van tele-acceptatie bent u maar een half uur van uw tijd kwijt (tenzij wij op basis van het gesprek besluiten dat u alsnog een medisch onderzoek moet ondergaan). Op deze manier verloopt het acceptatieproces een stuk efficiënter en sneller. En zo weet u sneller of wij uw aanvraag accepteren.

Hoe ziet het tele-acceptatieproces eruit?

• Een acceptant van REAAL belt u om een afspraak voor een tele-acceptatiegesprek te maken.
• De acceptant vertelt met wie u het gesprek heeft en wat u van het gesprek kunt verwachten.
• Tijdens het tele-acceptatiegesprek lopen we telefonisch de antwoorden met u door, die u op de gezondheidsverklaring en het aanvraagformulier heeft ingevuld.
• Het gesprek vindt plaats met een lid van het tele-team. Dit kan een medisch adviseur, een arbeidsdeskundige en/of een acceptant zijn. Dit is afhankelijk van de antwoorden die u gegeven heeft.

Lees meer over de Reaal AOV verzekeringen:

REAAL AOV
Reaal Ondernemers AOV
Reaal Werknemers AOV
REAAL Uitgaven AOV
REAAL UNIM AOV

« Terug naar nieuwsoverzicht